تهران
کد خبر:54427
پ

انتشار رده بندی کشور‌های جهان از لحاظ شاخص حقوق کودکان

بنیاد حقوق کودکان در جدیدترین گزارش خود جایگاه کشور‌های جهان از منظر حفظ حقوق کودکان را منتشر کرد. به نقل از گاردین، در جدید‌ترین گزارش منتشر شده، جایگاه انگلیس در شاخص جهانی حقوق کودکان به شدت سقوط کرده و پایین‌تر از کشور‌هایی مثل یمن و سودان قرار گرفته است. بر این اساس، تحقیقات نشان می‌دهد […]

بنیاد حقوق کودکان در جدیدترین گزارش خود جایگاه کشور‌های جهان از منظر حفظ حقوق کودکان را منتشر کرد.

به نقل از گاردین، در جدید‌ترین گزارش منتشر شده، جایگاه انگلیس در شاخص جهانی حقوق کودکان به شدت سقوط کرده و پایین‌تر از کشور‌هایی مثل یمن و سودان قرار گرفته است.

بر این اساس، تحقیقات نشان می‌دهد تعلیق برنامه‌های واکسیناسیون، تعطیلی مدارس و افزایش خشونت‌های خانگی در دوران قرنطینه کرونا، به احتمال زیاد باعث منحرف شدن دهه‌ها تلاش در مورد پیشرفت کودکان خواهد شد.

بنیاد حقوق کودکان روز سه شنبه  (۶٫۳٫۹۹) گزارشی منتشر کرد که رتبه سالیانه کشور‌ها در زمینه حقوق کودکان را نشان می‌دهد. این شاخص برای ۱۸۲ کشور مشخص شده است که ایسلند برای دومین سال در صدر جدول قرار گرفت. پس از ایرلند کشور‌های سوئیس، فنلاند و سوئد قرار دارند.

این شاخص نشان می‌دهد انگلیس عملکرد بسیار ضعیفی داشته و رتبه ۱۶۹ را به خود اختصاص داده است بطوری که عملکرد کشور‌هایی مثل سودان، عراق، عربستان سعودی و یمن بالاتر از انگلیس بوده است! عملکرد ضعیف انگلیس در قبال کودکان «کولی» مورد انتقاد واقع شده است درحالی که راهبرد انگلیس برای مقابله با تروریسم تاثیر منفی روی کودکان مسلمان داشته و باعث برچسب زدن به آن‌ها شده است!

در این گزارش بر فقدان حمایت‌های حقوقی از کودکان (در انگلیس) تاکید شده است. بسیاری از کودکان انگلیسی احساس می‌کنند مددکاران اجتماعی، پرستاران خانگی، قضات و دیگر افرادی که وظیفه حفاظت و حمایت از آن‌ها را دارند، توجهی به آن‌ها نشان نمی‌دهند.

چاد بعد از افغانستان در انتهای فهرست دیده می‌شود در حالی که سیرالئون از جنبه وخامت اوضاع حقوق کودکان، فقط دو رتبه با انتهای جدول فاصله دارد. مارک دلارت، رئیس این گروه مدافع حقوق کودکان به روزنامه گاردین گفت بیماری جهان گیر کرونا عواقب وخیمی خواهد داشت و بر روی کودکان تاثیرات منفی برجای خواهد گذاشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید