تهران
کد خبر:57065
پ

افزایش ۲۰ درصدی تولید طلای سرخ

حسینی گفت: با توجه به افزایش سطح زیرکشت و بارندگی‌ های اخیر پیش بینی می‌شود که تولید طلای سرخ ۱۰ تا ۲۰ درصد رشد کند. حسینی با انتقاد از پدیده شوم قاچاق پیاز زعفران بیان کرد: طبق روال سال‌های گذشته پیاز زعفران قاچاق شده است، از این رو انتظار می‌رود که دولت از ابتدای خرداد […]

حسینی گفت: با توجه به افزایش سطح زیرکشت و بارندگی‌ های اخیر پیش بینی می‌شود که تولید طلای سرخ ۱۰ تا ۲۰ درصد رشد کند.

حسینی با انتقاد از پدیده شوم قاچاق پیاز زعفران بیان کرد: طبق روال سال‌های گذشته پیاز زعفران قاچاق شده است، از این رو انتظار می‌رود که دولت از ابتدای خرداد تا پایان شهریور مرز‌های شرقی کشور را کنترل کند تا از خروج پیاز زعفران جلوگیری شود چرا که این امر تهدید جدی برای آینده تولید محصول استراتژیک به شمار می‌رود.

عضو شورای ملی زعفران از افزایش ۱۰ درصدی سطح زیر کشت زعفران خبر داد و گفت: اگر در ماه‌های باقی مانده تا فصل برداشت عواملی نظیر تنش گرمایی تولید را تحت تاثیر قرار ندهد، پیش بینی می‌شود که تولید حداقل ۱۰ تا ۲۰ درصد رشد کند.

او با اشاره به اینکه قاچاق پیاز زعفران در کوتاه مدت تاثیری در تولید ندارد، بیان کرد: استمرار قاچاق پیاز زعفران و توسعه سطح زیرکشت زعفران در کشور‌های اطراف در بلندمدت تهدید جدی برای تولید زعفران به شمار می‌رود.

عضو شورای ملی زعفران در پایان تصریح کرد: اگرچه با توسعه سطح زیرکشت در کشور‌های اطراف حداقل ۱۰ تا ۲۰ سال زمان نیاز است تا به سطح زیرکشت در کشور ما برسند، اما به هر حال این اتفاق برای اسپانیا رخ داده و ما توانستیم این جایگاه را به دست آوریم، به همین خاطر باید مراقب باشیم تا این اتفاق برای زعفران کاری کشور رخ ندهد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید