تهران
کد خبر:56795
پ

احتمال تسهیل کاهش عرضه نفت تولیدکنندگان اوپک پلاس از ماه اوت

برخی منابع پیش‌بینی می‌کنند که اعضای اوپک و روسیه از ماه اوت کاهش تولید نفت را تسهیل می‌کنند. به نقل از شانا، چهار منبع سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» اعلام کردند احتمال دارد اوپک و روسیه به علت بهبود تقاضای جهانی نفت و بالا رفتن قیمت‌ها، کاهش تولید تاریخی […]

برخی منابع پیش‌بینی می‌کنند که اعضای اوپک و روسیه از ماه اوت کاهش تولید نفت را تسهیل می‌کنند.

احتمال تسهیل کاهش عرضه نفت تولیدکنندگان اوپک پلاس از ماه اوت

به نقل از شانا، چهار منبع سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» اعلام کردند احتمال دارد اوپک و روسیه به علت بهبود تقاضای جهانی نفت و بالا رفتن قیمت‌ها، کاهش تولید تاریخی نفت را از ماه اوت تسهیل کنند.

این منابع گفتند: تاکنون هیچ گفت‌وگویی درباره تمدید این کاهش تولید تاریخی تا پایان ماه اوت رخ نداده و این بدان معناست که احتمال دارد مقدار کاهش تولید تا دسامبر امسال به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برسد.

یکی از این منابع گفت: بعید است کاهش تولید کنونی بیش از این تمدید شود مگر اینکه تقاضا دوباره کاهش یابد.

نشست بعدی کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) که هم‌اکنون قرار است ماهانه برگزار شود، ۱۵ ژوئیه (۲۵ تیرماه) و برای ارائه پیشنهاد درباره میزان کاهش تولید برگزار می‌شود.

عربستان و روسیه باید عملکرد متعادل‌کننده‌ای برای افزایش قیمت نفت به‌منظور تأمین نیازهای بودجه‌ای خود انجام دهند و از طرفی باید از بالا رفتن بیش از حد قیمت‌ها جلوگیری کنند تا مانع تولید دوباره نفت خام شیل آمریکا شوند.

۲۳ کشور تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) در نشست ماه آوریل بر سر کاهش تولید در سه مرحله به ترتیب ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای مدت دو ماه، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای ۶ ماه و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه برای ۱۶ ماه به توافق رسیدند.

کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای ماه‌های مه و ژوئن اوپک پلاس که قرار بود به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد، برای یک ماه دیگر و تا پایان ماه ژوئیه تمدید شد. با این تفاوت که مکزیک مشمول این تمدید یک ماهه نیست و کاهش تولید ماه ژوئیه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

منبع
بازار
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید