تهران
کد خبر:65445
پ

اتحادیه اروپا «رژیم تحریمهای یکجانبه» راتصویب می کند

به گزارش خبرگزاری به نقل از خبرگزاری تاس، یک مقام دیپلماتیک آگاه در یکی از هیأتهای نمایندگی شورای اروپا روز چهارشنبه (۹۹٫۹٫۱۲) به این خبرگزاری روسیه گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر یک رژیم تحریمی مذاکره کرده اند که مشابه «قانون ماگنیتسکی» در ایالات متحده است. به گفته این مقام دیپلماتیک، اتحادیه اروپا […]


به گزارش خبرگزاری به نقل از خبرگزاری تاس، یک مقام دیپلماتیک آگاه در یکی از هیأتهای نمایندگی شورای اروپا روز چهارشنبه (۹۹٫۹٫۱۲) به این خبرگزاری روسیه گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر یک رژیم تحریمی مذاکره کرده اند که مشابه «قانون ماگنیتسکی» در ایالات متحده است.

به گفته این مقام دیپلماتیک، اتحادیه اروپا با تصویب این قانون قادر است علیه هر کشوری در جهان که به گمان این اتحادیه ناقض حقوق بشر است، تحریم‌های یکجانبه وضع کند.

این مقام اروپایی در ادامه افزود که «تصمیم کلی برای معرفی رژیم تحریم‌ها به دلیل تجاوز و نقض جدی حقوق بشر گرفته شده است. سفرای اتحادیه اروپا بدون بحث و گفتگوی امروز (۹۹٫۹٫۱۳) تصمیم رسمی را خواهند گرفت».

به گفته این دیپلمات، زمانی که نمایندگان اتحادیه اروپا این رژیم تحریمی را تصویب کنند، شورای اروپا به طور رسمی آن را تأیید خواهد کرد.

گفتنی است که توسعه و تحول نسخه اروپایی قانون ماگنیتسکی آمریکا در ماه سپتامبر گذشته از سوی «اورزلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپایی اعلام شد.

قانون ماگنیتسکی در کنگره ایالات متحده تصویب و سپس در سال ۲۰۱۲ توسط «باراک اوباما» رئیس جمهور وقت آمریکا امضا شد. این قانون مجوز وضع تحریم‌های یکجانبه علیه مقامات روسی را- که به ادعای مقامات آمریکایی به نقض حقوق بشر در خاک روسیه متهم هستند- به مقامات واشنگتن می بخشد.

اما در دسامبر ۲۰۱۶، مجلس سنای آمریکا قانون ماگنیتسکی را به سایر کشورهای جهان تعمیم داد.

از سوی دیگر، کشورهای کانادا، لتونی، لیتوانی و استوونی و همچنین شماری دیگر از کشورها قانون موسوم به ماگنیتسکی را تصویب کرده اند.
منبع: خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید