تهران
کد خبر:58170
پ

آمریکا ۱۱ نهاد دیگر چینی را تحریم کرد

آمریکا در ادامه سیاست اعمال تحریم علیه پکن، ۱۱ نهاد دیگر چینی را تحریم کرد. به نقل از اسپوتنیک، آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر در منطقه سین‌کیانگ چین، ۱۱ نهاد چینی را به لیست سیاه اقتصادی خود اضافه کرده است. لیست تحریم‌های جدید قرار است در تاریخ ۲۲ ژوئیه به صورت رسمی منتشر شود، […]

آمریکا در ادامه سیاست اعمال تحریم علیه پکن، ۱۱ نهاد دیگر چینی را تحریم کرد.

به نقل از اسپوتنیک، آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر در منطقه سین‌کیانگ چین، ۱۱ نهاد چینی را به لیست سیاه اقتصادی خود اضافه کرده است. لیست تحریم‌های جدید قرار است در تاریخ ۲۲ ژوئیه به صورت رسمی منتشر شود، اما بخشی از اطلاعات مربوط به آن در روز دوشنبه (۹۹٫۴٫۳۰) درز کرده است.

در این سند آمده است: «این یازده نهاد که از سوی دولت آمریکا تعیین شده، برخلاف منافع سیاست خارجی واشنگتن عمل می‌کنند».

آمریکا همچنین در خصوص تحریم‌های جدید ضد چینی ادعا کرده است: «همه یازده نهاد اعلام شده مرتکب به اقداماتی از جمله سرکوب، بازداشت‌های خودسرانه جمعی و کار اجباری علیه اقلیت‌ها در منطقه سین‌کیانگ شده‌اند».

چین همه اتهامات آمریکا در خصوص منطقه خودمختار سین‌کیانگ را رد و تاکید کرده که ادعا‌های مطرح شده در این‌ باره صحیح نیست.

تنش‌های اخیر بین آمریکا و چین طی ماه‌های اخیر شدیدا بالا گرفته و به گفته کارشناسان چینی روابط دو کشور در بالاترین سطح تنش قرار دارد. تصویب قانون امنیتی چین در هنگ‌کنگ و اتهام‌زنی گاه و بی‌گاه واشنگتن علیه چین درباره مخفی‌کاری در رابطه با شیوع ویروس کرونا از جمله عواملی بوده که دو کشور را در برابر یکدیگر قرار داده است.

آمریکا در حالی چین را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند که خود در شرایط کنونی درگیر اعتراضات سراسری نسبت به نادیده گرفته شدن حقوق سیاه‌پوستان در این کشور است. در حالی که واشنگتن دائما سایر کشورها را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند، نتوانسته انتظارات حداقلی حقوق بشری مردم خود را برآورده کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کلیدواژه : آمریکاتحریمچین
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید