تهران
کد خبر:55757
پ

آلمان: شرکت‌های فناوری ما فروشی نیست

آلمان بار دیگر به پیشنهاد ترامپ درباره تولید انحصاری واکسن ویروس کرونا برای آمریکا واکنش نشان داد. به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ پِتر آلتمایر، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان روز دوشنبه (۹۹٫۳٫۲۶) در نشست خبری در برلین گفت: ما می‌خواهیم به شرکتهایِ دارای فناوری‌های پیشرفته و بنگاه‌هایی که در خدمت مردم هستند و می‌توانند در […]

آلمان بار دیگر به پیشنهاد ترامپ درباره تولید انحصاری واکسن ویروس کرونا برای آمریکا واکنش نشان داد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ پِتر آلتمایر، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان روز دوشنبه (۹۹٫۳٫۲۶) در نشست خبری در برلین گفت: ما می‌خواهیم به شرکتهایِ دارای فناوری‌های پیشرفته و بنگاه‌هایی که در خدمت مردم هستند و می‌توانند در آلمان و اروپا توسعه یابند، کمک کنیم.

وی تاکید کرد: این شرکت‌ها چارچوب‌هایی نیاز دارند که برای فعالیت آن‌ها ضروری است. شرکت زیست دارو (دارو‌های بیولوژیک) «کیور وک» آلمان یکی از همین شرکتهاست.

در ادامه، دیتمار هوپ (از بنیانگذاران بزرگترین شرکت نرم افزاری آلمان با نام «اس آ پِ» و کارآفرین حوزه نرم افزار و میلیاردر آلمانی که بیشتر سهام شرکت زیست داروی «کیور وک» آلمان متعلق به اوست در یک ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر اقتصاد و انرژی آلمان) گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد داده بود «کیور وک» بپذیرد برای آمریکا واکسن ویروس کرونا را به صورت انحصاری تولید کند. من هم به پروفسور «هِدِک» که مدیر عامل است گفتم: «این پیشنهاد اصلا برایم مهم نیست».

پتر آلتمایر در ادامه گفت: بابت گزارش‌های مطبوعاتی که در زمینه (پیشنهاد تولید انحصاری واکسن کرونا از سوی ترامپ به شرکت کیور وک آلمان داده شده است) از موضعگیری شفاف آقای هوپ و نیز شرکت «کیور وک» سپاسگزارم و من نیز اعلام کردم که: «آلمان، فروشی نیست! و ما (در اصطلاح) ظروف نقره خود را نمی‌فروشیم.»
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید