تهران
کد خبر:52750
پ

آغاز ​ثبت‌ نام و خرید واحد‌های صندوق سرمایه‌ گذاری (ETF) از فردا در سایت بانک صادرات ایران

ثبت ‌نام و خرید واحد‌های صندوق سرمایه‌گذاری (ETF) بانک‌های صادرات ایران، ملت، تجارت، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین از فردا در سایت بانک صادرات ایران آغاز می ‌شود. به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، با راه‌اندازی این سامانه در سایت بانک به نشانی:  www.bsi.ir، مشتریان و عموم هموطنان می‌توانند با مراجعه به این […]

آغاز ​ثبت‌ نام و خرید واحد‌های صندوق سرمایه‌ گذاری (ETF) از فردا در سایت بانک صادرات ایران

ثبت ‌نام و خرید واحد‌های صندوق سرمایه‌گذاری (ETF) بانک‌های صادرات ایران، ملت، تجارت، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین از فردا در سایت بانک صادرات ایران آغاز می ‌شود.

به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، با راه‌اندازی این سامانه در سایت بانک به نشانی:  www.bsi.ir، مشتریان و عموم هموطنان می‌توانند با مراجعه به این سامانه با ارائه کد ملی و شماره شبای حساب خود، اطلاعات هویتی خود را تکمیل و برای خرید تا سقف ۲۰ میلیون ریال با تخفیف ۲۰ درصدی اقدام کنند.

در همین راستا، متقاضیانی که کد بورسی ندارند، فرصت دارند با ثبت‌نام در سامانه سجام و مراجعه به شعب منتخب بانک صادرات ایران در سراسر کشور یا دفاتر پیشخوان دولت، کد بورسی خود را جهت معامله واحدهای خریداری شده در بازار سرمایه دریافت کنند.

بر اساس تصمیمات دولت، باقیمانده سهم دولت از سهام ۱۳ شرکت بورسی در قالب واحد‌های سه صندوق قابل معامله در بازار سرمایه، در اولویت واگذاری  قرار  دارد. در این میان یک نوع صندوق تحت عنوان صندوق مالی به عرضه سهام گروه بانکی و بیمه‌ای می‌پردازد که باقی مانده سهام دولت در بانک‌های صادرات، ملت و تجارت و همچنین باقی‌مانده سهام دولت در سهام بیمه البرز و بیمه اتکایی امین واگذار خواهد شد. گروه دوم صندوق‌های قابل معامله پالایشی‌ها هستند که در این نوع صندوق نیز باقی‌مانده سهام دولت در پالایشگاه‌های تبریز، اصفهان، بندرعباس و تهران عرضه خواهد شد. در گروه سوم نیز صندوق‌های خودرویی و فلزی شامل باقی‌مانده سهام دولت در گروه خودرو و فلزات بوده که قرار است سهام ایران خودرو و سایپا و همچنین فولادمبارکه اصفهان و ملی مس ایران از طریق آن عرضه شود. توسعه فرهنگ سهامداری، مشارکت بیشتر مردم در اقتصاد و کمک به «جهش تولید» از طریق واگذاری بقیه سهام دولتی شرکت‌های بورسی وارد فاز جدیدی شده است.

در این راستا، بیش از ۵۰ شعبه منتخب بانک صادرات ایران  در سراسر کشور نیز آماده ارائه انواع خدمات کارگزاری بازار سرمایه هستند.

 

منبع
خبرگزاری موج
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید