تهران
کد خبر:58513
پ

آسیب‌های اقتصادی اصناف از کرونا و رکود حاکم بر بازار

در حالی که برخی از صنوف به علت وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور دچار مشکلات فراوانی از جمله رکود حاکم بر بازار بودند، ویروس کرونا مشکلات اقتصادی آنان را چندین برابر افزایش داده است. به گزارش خبرنگار اقتصادی ، شیوع ویروس کرونا آسیب‌های فراوانی بر پیکره اقتصاد کشور وارد کرده است و متاسفانه اصناف نیز […]

در حالی که برخی از صنوف به علت وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور دچار مشکلات فراوانی از جمله رکود حاکم بر بازار بودند، ویروس کرونا مشکلات اقتصادی آنان را چندین برابر افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ، شیوع ویروس کرونا آسیب‌های فراوانی بر پیکره اقتصاد کشور وارد کرده است و متاسفانه اصناف نیز به عنوان بخشی از بدنه اقتصادی کشور از این آسیب‌ها مصون نمانده‌اند، به طوری که صنوف مختلف بر اثر کرونا دچار آسیب‌های شدید اقتصادی و حتی رکود شده‌اند.

* فروش لوازم‌التحریر به یک هشتم کاهش یافته است

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندس، کاهش شدید فروش و رکود حاکم بر صنف فروشندگان نوشت افزار به منزله یک فاجعه اقتصادی است.

موسی فرزانیان بیان داشت: به علت تاثیر شیوع ویروس کرونا مشکلات اقتصادی این صنف افزایش یافته، بطوری که با توجه به رکود حاکم بر این صنف، فروش به یک هشتم کاهش یافته است.

وی افزود: از آنجا که نمی‌توان به طور دقیق در مورد بازگشایی مراکز تحصیلی اطمینان داشت، بنابراین نمی‌ توان پیش بینی کرد که وضعیت حاکم بر این صنف تا چه زمانی ادامه دارد.

فرزانیان اظهار داشت: هر ساله در چنین ایامی بنکداران صنف نوشت افزار در تکاپو برای تامین اقلام مورد نیاز سال تحصیلی بودند، اما امسال بازار کساد است و به علت وضعیت نامعلوم آموزش، رکود بر بازار حاکم است.

* تورم و کرونا توان تولید بخش پوشاک را کاهش داده است

ابوالقاسم شیرازی نیز در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آسیب های اقتصادی ویروس کرونا گفت: تورم و ویروس کرونا توان تولید در بخش پوشاک را کاهش داده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با اشاره به مشکل تامین مواد اولیه بیان داشت: تولیدکنندگان در حال حاضر برای تامین نخ، برخی پارچه ها، زیپ و حتی دکمه با مشکل مواجهند.

وی تاکید کرد: برای رونق تولید پوشاک باید صادرات را توسعه داد، شرایط اقتصادی کشور ایجاب می کند که با یافتن بازارهای خارجی صنعت پوشاک را توسعه دهیم، لذا برای توسعه صنعت پوشاک باید به بخش خصوصی اختیار بیشتری داده شود.

* دولت حمایت نکرد

محمد هادی کمالیان رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران نیز در مورد تاثیر کرونا بر وضعیت کسب و کار این صنف، گفت: اگرچه کرونا بر فعالیت تمام صنوف تاثیر منفی داشته، اما از آنجا که فرش ماشینی یک کالای مصرفی است، لذا کرونا تاثیر مخرب بیشتری بر تولید و توزیع این کالای مصرفی داشته است.

وی با اشاره به مشکل تامین مواد اولیه گفت: با توجه به عدم وجود نظارت کافی برخی واردکنندگان مواد اولیه را با قیمت‌های قبلی وارد کرده‌اند، اما با قیمت جدید عرضه می کنند و متاسفانه نظارتی دراین زمینه وجود ندارد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران بیان داشت: اگرچه مواد اولیه مورد نیاز تولید تا پایان سال فراهم است، اما برخی افراد که این مواد را در اختیار دارند با عرضه قطره چکانی به بازار باعث گران شدن تولید و افزایش بهای تمام شده می‌شوند و همین موضوع قدرت خرید مردم را کاهش و بازار را با رکود مواجه می‌کند.

وی با انتقاد از اینکه هیچ کمی از سوی دولت به این صنف نشده است، گفت: برای جلوگیری از تعدیل نیرو به ارگان‌های مختلف نامه نوشتیم و میزان خسارت صنف را با آمار و ارقام اعلام کردیم، اما هنوز هیچ حمایتی از این صنف نشده است.
منبع:خبرگزاری فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید