تهران
کد خبر:54020
پ

پیشرفت بسیار خوب ایران در زمینه کنترل کرونا

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: در طول هفته‌ها و ماه‌های گذشته، شاهد پیشرفت بسیار خوبی از سوی ایران در زمینه کنترل بیماری کووید۱۹ بوده‌ایم؛ در بسیج ملی مبارزه با کرونا در ایران، تمام توصیه‌های سازمان‌های بین‌المللی به ویژه سازمان جهانی بهداشت به کار گرفته شد. کریستف هملمن نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران […]

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: در طول هفته‌ها و ماه‌های گذشته، شاهد پیشرفت بسیار خوبی از سوی ایران در زمینه کنترل بیماری کووید۱۹ بوده‌ایم؛ در بسیج ملی مبارزه با کرونا در ایران، تمام توصیه‌های سازمان‌های بین‌المللی به ویژه سازمان جهانی بهداشت به کار گرفته شد.

کریستف هملمن نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران در حاشیه هفتاد و سومین مجمع جهانی سلامت که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات نظام سلامت ایران، افزایش ظرفیت آزمایشگاهی در سراسر کشور است که می تواند سرعت شناسایی بیماران را افزایش داده و زنجیره انتقال ویروس را قطع کند.

وی افزود: ابتدای اپیدمی کرونا در ایران مانند سایر کشورها، وضعیت بخش های مراقبت های ویژه با مشکلاتی روبرو بود اما در حال حاضر، هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و بیماران خدمات تخصصی مورد نیاز را دریافت می کنند. در ایران نیز همانند سایر نقاط جهان، مشکلاتی در تامین وسایل حفاظت فردی و تجهیزات مورد نیاز برای مبارزه با کرونا وجود داشت و در حال حاضر نیز تهیه این اقلام در بازار جهانی برای بسیاری از کشورها، دشوار است اما مشکلات ایران در این زمینه بسیار کمتر است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با بیان اینکه در طول هفته ها و ماه های گذشته، شاهد پیشرفت بسیار خوبی از سوی ایران در زمینه کنترل بیماری کووید۱۹ بوده ایم،گفت: در بسیج ملی مبارزه با کرونا در ایران، تمام توصیه های سازمان های بین المللی به ویژه سازمان جهانی بهداشت به کار گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سازمان ملل و آژانس های وابسته به این نهاد از جمله سازمان جهانی بهداشت، در ابتدای شیوع کرونا کمک هایی به ایران داشت اما در حال حاضر با افزایش ظرفیت تولید داخلی در زمینه لباس های حفاظتی، ماسک و تجهیزات پزشکی از جمله ونتیلاتور و دستگاه های کمک تنفسی در ایران و حتی صادرات کیت های تشخیصی روبرو هستیم.

هملمن یادآور شد: باید توجه کنیم که کرونا به هیچ عنوان تمام نشده و اقدامات فراوانی باید انجام شود و تا زمانی که واکسن یا درمان موثر برای این بیماری، ساخته و عرضه نشود به هیچ عنوان نمی توانیم بگوییم که این بیماری را پشت سر گذاشته ایم و تا آن زمان باید به بهداشت فردی، فاصله اجتماعی و کاهش مراودات با سایرین توجه کنیم.

وی گفت: البته ممکن است شرایط در آینده به گونه ای باشد که محدودیت های اجتماعی در برخی مناطق افزایش یا کاهش پیدا کند و این موضوع به رفتار فردی همه ما، وابسته است. در کشور بزرگ ایران همانند سایر کشورهای بزرگ ممکن است که تفاوت های جغرافیایی در توزیع بیماری کووید۱۹ وجود داشته باشد؛ بنابراین بیماری و محدودیت ها ممکن است در برخی استان‌ها بیشتر باشد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران ادامه داد: در حال حاضر در ابتدای راه برای آزمایش های تشخیص کرونا در مراکز سرپایی در ایران قرار داریم و ممکن است این وضعیت ادامه پیدا کند و یا لازم باشد محدودیت هایی که برداشته شده، در برخی استانها مجددا برقرار شود. در ماه های آینده شاید شاهد پیک بیماری در برخی استانهای ایران باشیم که باید با هوشیاری، وضعیت را بررسی کرده و تصمیم بگیریم.

هملمن خاطرنشان کرد: امروز هفتاد و سومین مجمع جهانی سلامت با حضور وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت به صورت مجازی و از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شد. یکی از مهمترین پیام‌های صحبت مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در این نشست این بود که کووید۱۹ فقط یک بحران برای نظام سلامت کشورهای مختلف نیست بلکه این بیماری یک بحران برای حوزه اقتصادی و اجتماعی کشورها نیز محسوب می شود و این آزمایشی برای ما است که بدانیم چقدر همبستگی بین کشورها و ملت ها می تواند مشکلات را برطرف کند.

وی افزود: وظیفه سازمان جهانی بهداشت و دفتر این سازمان در ایران این است که همبستگی برای مقابله با کرونا را تسهیل کنیم البته تجارب سایر کشورها  را به ایران و تجارب موفق ایران را به سایر کشورها منتقل می کنیم و این اشتراک تجارب، باعث مدیریت بهتر کووید۱۹ می شود.

 

منبع: ایلنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید