تهران
کد خبر:50029
پ

ویروس کرونا باعث تعلیق قراردادهای گاز طبیعی مایع چین شد

شرکت ملی نفت فلات قاره چین در بحبوحه گسترش سریع ویروس کرونا قراردادهای خود را با حداقل سه عرضه کننده گاز طبیعی مایع معلق کرده است. شرکت ملی نفت فلات قاره چین (SNOOC) ، بزرگترین وارد کننده گاز طبیعی مایع (LNG) این کشور، در بحبوحه گسترش سریع ویروس کرونا قراردادهای خود را با حداقل سه […]

شرکت ملی نفت فلات قاره چین در بحبوحه گسترش سریع ویروس کرونا قراردادهای خود را با حداقل سه عرضه کننده گاز طبیعی مایع معلق کرده است.

شرکت ملی نفت فلات قاره چین (SNOOC) ، بزرگترین وارد کننده گاز طبیعی مایع (LNG) این کشور، در بحبوحه گسترش سریع ویروس کرونا قراردادهای خود را با حداقل سه عرضه کننده معلق کرده است.

به گفته دو منبع آگاه، این شرکت که حدود نیمی از پایانه‌های واردات ال ان جی در چین را هدایت می کند، وضعیت اضطراری اعلام کرده است یعنی شرکت ها اجازه دارند در رویدادهای غیر منتظره مثل اعتصاب ها و بلایای طبیعی قراردادهای خود را معلق کنند.

بزرگترین عرضه کنندگان گاز طبیعی مایع به این شرکت شامل شرکت انرژی هلندی-انگلیسی رویال داچ شل، توتال فرانسه، وودساید پترولیوم استرالیا و قطرگس می شوند.

اطلاعیه وضعیت اضطراری خرید های ال ان جی شرکت نفت چین  را برای ماه‌های فوریه و مارس در برمی‌گیرد.

چین دومین وارد کننده بزرگ گاز طبیعی مایع در دنیاست و خریدهای نقدی محصولات انرژی آن با شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور تقریبا متوقف شده است.

تاجران ال ان جی می گویند نمی توانند محموله‌های خود را به جای دیگری منتقل کنند یا خروجی های دیگری برای محموله هایی که به مقصد چین میرفتند بیابند.

یکی از این تاجران می‌گوید:«هرگاه تقاضا در مناطق دیگر آسیا ضعیف میشد، محموله های خود را به  چین می فرستادیم ولی حالا همه سعی می کنند جایگزین هایی برای آن پیدا کنند».

حتی قبل از شیوع این ویروس هم، شرکت ملی نفت فلات قاره چین پیشنهاد فروش دوباره  محموله‌های گاز طبیعی مایع را داده بود  که دلیل آن کاهش تقاضا به خاطر کند شدن اقتصاد و گرمتر شدن هوا در زمستان بود.

منبع
تسنیم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید