تهران
کد خبر:56640
پ

وزیر دفاع ترکیه: به حاکمیت عراق احترام می‌گذاریم

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز دوشنبه (۹۹٫۴٫۹) در خصوص حملات این کشور به شمال عراق، گفت که کشورش به حاکمیت عراق احترام می‌گذارد. به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، آکار با بیان اینکه عملیات «چنگال ببر» همچنان ادامه دارد، افزود: در این عملیات ۴۱ تروریست کشته شدند و این عملیات موفقیت‌آمیز بوده است. وی همچنین […]


«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز دوشنبه (۹۹٫۴٫۹) در خصوص حملات این کشور به شمال عراق، گفت که کشورش به حاکمیت عراق احترام می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، آکار با بیان اینکه عملیات «چنگال ببر» همچنان ادامه دارد، افزود: در این عملیات ۴۱ تروریست کشته شدند و این عملیات موفقیت‌آمیز بوده است.

وی همچنین از عملیات ترکیه در خاک عراق دفاع کرد و گفت: این عملیات علیه تروریست‌ها انجام می‌شود و در چارچوب حق مشروع دفاع از خود و قوانین بین‌المللی انجام می‌گیرد و همه تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب‌رسیدن به غیرنظامیان اتخاذ شده است.

وزیر دفاع ترکیه اضافه کرد؛ در عملیات چنگال ببر ۸۱ هدف تروریست‌ها در حملات هوایی نابود شد و این عملیات تا نابودی آخرین تروریست ادامه خواهد داشت.

ارتش ترکیه از تاریخ ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) عملیات موسوم به «چنگال ببر» را علیه عناصر حزب کارگران ترکیه موسوم به پ.ک.ک در شمال عراق آغاز کرده و به دنبال آن است که این مناطق را از حضور این عناصر پاک سازد.

وزارت امور خارجه عراق در اعتراض به حمله جنگنده بمب‌افکن‌های ترکیه به عمق ۱۹۳ کیلومتری حریم هوایی عراق، ۲ بار در روزهای گذشته فاتح یلدز سفیر ترکیه در بغداد را فرا خوانده است.

کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق نیز تأیید کرد که عراق، شکایت خود را علیه تجاوزات اخیر به خاک خود تقدیم شورای امنیت سازمان ملل متحد کرده است.

آنکارا در سال‌های اخیر علیه افراد مسلح حزب کارگران کرد ترکیه دست به اقدامات نظامی زده و این حملات همچنان ادامه دارد.
منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید