تهران
کد خبر:56454
پ

نام رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به دلیل نژادپرستی از دانشگاه پرینستون حذف می‌شود

مسئولان دانشگاه پرینستون می‌گویند اسم یکی از رؤسای جمهور پیشین آمریکا را به دلیل سیاست‌های نژادپرستانه وی، از سردر دانشکده سیاست عمومی خود حذف می کنند. در ادامه موجی ضد نژادپرستی که تظاهرات‌های اخیر در آمریکا علیه خشونت پلیس این کشور با رنگین‌پوستان به راه انداخته، دانشگاه پرینستون نیز دست به کار شد تا نام […]

مسئولان دانشگاه پرینستون می‌گویند اسم یکی از رؤسای جمهور پیشین آمریکا را به دلیل سیاست‌های نژادپرستانه وی، از سردر دانشکده سیاست عمومی خود حذف می کنند.

در ادامه موجی ضد نژادپرستی که تظاهرات‌های اخیر در آمریکا علیه خشونت پلیس این کشور با رنگین‌پوستان به راه انداخته، دانشگاه پرینستون نیز دست به کار شد تا نام یکی از رؤسای جمهور پیشین ایالات متحده را از محوطه خود حذف کند.

شبکه «سی‌اِن‌اِن» گزارش داد که هیأت امنای دانشگاه پرینستون با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که نام «وودرو ویلسون» بیست‌وهشتمین رئیس‌جمهور آمریکا، از سر ر دانشکده سیاست عمومی و همچنین یک کالج مسکونی حذف می‌کند.

بر این اساس، مسئولان این دانشگاه روز جمعه (۹۹٫۴٫۶) به تغییر نام دانشکده امور عمومی و بین‌الملل رأی داده و در این بیانیه گفتند: «ما این گام فوق‌العاده را برداشتیم زیرا باور داریم که تفکرات و سیاست‌های نژادپرستانه ویلسون، او را فرد نامناسبی برای قرار داشتن نامش بر دانشکده‌ای می‌کند که اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلانش باید قویاََ به مبارزه با تمام اشکال نژادپرستی متعهد باشند».

رئیس دانشگاه پرینستون نیز درباره وودرو ویلسون که از سال ۱۹۱۳ تا ۱۹۲۱ میلادی رئیس‌جمهور آمریکا بود، گفت: «نژادپرستی ویلسون حتی برای استانداردهای زمان خودش نیز قابل ملاحظه و چشمگیر بود. او خدمات مدنی فدرال را بعد از اینکه برای دهه‌ها به یکپارچگی نژادی رسیده بود، از هم تفکیک کرد و آمریکا را در رسیدن به عدالت، به قهقرا برد».

بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکا در هفته‌های گذشته، بعد از انتشار فیلمی که قتل نژادپرستانه یک سیاه‌پوست به دست یک افسر پلیس را نشان می‌داد به صحنه گسترده اعتراض علیه نژادپرستی نهادینه‌شده در ساختار جامعه آمریکا و خشونت پلیس تبدیل شده‌اند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (۹۹٫۴٫۷) دستور اجرایی برای حفاظت از مجسمه‌های آمریکا امضا کرد و هشدار داد که حبس‌های طولانی مدت در انتظار اقدامات غیرقانونی در نظر گرفته شده است.
منبع: خبرگزاری فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید