تهران
کد خبر:56560
پ

عرضه‌اولیه‌ای جدید در راه بورس

عرضه سهام شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین با نماد «سیتا» برای روز چهارشنبه (۹۹٫۴٫۱۱) در بورس قطعی شد. آگهی عرضه اولیه «شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین» به نماد «سیتا» منتشر شد که مطابق آن روز چهارشنبه (۱۱ تیر ماه) تعداد یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام این شرکت به عنوان پانصدوچهل و […]


عرضه سهام شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین با نماد «سیتا» برای روز چهارشنبه (۹۹٫۴٫۱۱) در بورس قطعی شد.

آگهی عرضه اولیه «شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین» به نماد «سیتا» منتشر شد که مطابق آن روز چهارشنبه (۱۱ تیر ماه) تعداد یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام این شرکت به عنوان پانصدوچهل و یکمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش «سیمان،آهک و گچ» گروه و طبقه «تولید سیمان،آهک و گچ» در فهرست نرخ‌های بازار دوم به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر ۸۰۰ سهم در دامنه قیمتی ۱۵ هزار و ۷۵۰ ریال تا ۱۴ هزار و ۹۰۰ ریال تعلق می‌گیرد.

در چند وقت اخیر حمایت دولت از بورس بی‌سابقه بوده و از طریق عرضه صندوق‌های ETF با قیمت مناسب، تامین مالی از طریق این بازار و نیز آزادسازی سهام عدالت حمایت همه‌جانبه خود را از این بازار اعلام کرد و بیشتر به دنبال این بود تا بتواند از طریق راه‌های مختلف اقشار مختلف جامعه را با بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری در این بازار آشنا کند.

در این راستا و به دنبال رشد اخیر بازار سرمایه، شرکت‌ها به دنبال ورود به بورس هستند تا بتوانند از طریق تامین منابع مالی و نقدینگی فعالیت‌های تولیدی خود را رونق ببخشند.

تاکنون بیش از ۹۰ درصد از عرضه اولیه‌هایی که در بورس انجام شده، سودآور بوده‌اند به همین دلیل این اقدام همیشه در بورس برای فعالان بازار جذابیت داشته و شاهد مشارکت تعداد کثیری از سرمایه‌گذاران در خرید عرضه‌های اولیه هستیم.

هنگامی که سهام شرکتی برای نخستین بار در بورس عرضه می‌شود، به روز اول عرضه سهام عرضه اولیه گفته می‌شود، در این روز درصد مشخصی از کل سهام شرکت برای نخستین بار از طریق بورس یا فرابورس توسط سرمایه‌گذاران خریداری می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید