تهران
کد خبر:62591
پ

شنیده شدن صدای انفجار مهیب در بغداد

برخی رسانه‌ها بامداد سه‌شنبه از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در پایتخت عراق خبر دادند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری، منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در بغداد پایتخت عراق خبر می‌دهند. رسانه‌های عراقی گزارش داده‌اند انفجار در بغداد در محله «کراده» در مرکز شهر بغداد به وقوع پیوسته است. منابع امنیتی گزارش […]

برخی رسانه‌ها بامداد سه‌شنبه از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در پایتخت عراق خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری، منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در بغداد پایتخت عراق خبر می‌دهند.

رسانه‌های عراقی گزارش داده‌اند انفجار در بغداد در محله «کراده» در مرکز شهر بغداد به وقوع پیوسته است. منابع امنیتی گزارش دادند که یک وسیله انفجاری با هدف آسیب رساندن به مغازه‌ای در خیابان «سلمان فائق» در محله کراده منفجر شد.
این منابع گفته‌اند که انفجار مذکور موجب خسارت مادی و زخمی شدن یک فرد شده که به بیمارستان منتقل شده است.

عراق در یک ماه گذشته شاهد انفجارهایی بوده که خودروها و تجهیزات متعلق به ائتلاف بین‌المللی اصطلاحاً ضدداعش را هدف قرار داده‌اند.

پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» در دی ماه ۱۳۹۸، پارلمان عراق مصوبه اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را تصویب کرد، ولی به دلیل فشارهای واشنگتن این مصوبه تا کنون اجرایی نشده است.

پس از عدم اجرای این مصوبه، هشت گروه وابسته به سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در بیانیه‌ای، تأکید کردند، این مصوبه مورد تأیید ملت عراق است و این ملت نشان داد که قاطعانه مخالف حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی، نقض حاکمیت عراق، کشتار ملت و ترور فرماندهان این کشور و بمباران اردوگاههای نیروهای امنیتی است.

کاخ سفید اخیراً اعلام کرد که شمار نظامیان تروریست آمریکایی در عراق کاهش یافته و واشنگتن قصد دارد تعداد این نیروها را بیشتر کاهش دهد.

با وجود کاهش نظامیان آمریکا، کارشناسان تأکید دارند که گروههای مقاومت عراق، همچنان علیه حضور آمریکا، تهدیدهایی مطرح می‌کنند و تأکید دارند اخراج آمریکا، با اقتدار و حاکمیت عراق، ارتباط تنگاتنگی دارد.
منبع: خبرگزاری فارس

کلیدواژه : انفجاربغدادعراق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید