تهران
کد خبر:51500
پ

شرکت نفتی ساینوپک چین به کاهش هزینه های سرمایه ای مجبورشد

شرکت نفتی ساینوپک ( Sinopec) چین که بزرگترین پالایشگاه در آسیا است، هزینه های سرمایه ای را در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال گذشته میلادی و همزمان با کاهش قیمت نفت و کاهش درخواست ها برای سوخت ناشی از شیوع ویروس کرونا ۲.۵ درصد کاهش می دهد. به گزارش رویترز، ساینوپک روز یکشنبه با […]

شرکت نفتی ساینوپک ( Sinopec) چین که بزرگترین پالایشگاه در آسیا است، هزینه های سرمایه ای را در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال گذشته میلادی و همزمان با کاهش قیمت نفت و کاهش درخواست ها برای سوخت ناشی از شیوع ویروس کرونا ۲.۵ درصد کاهش می دهد.

شرکت نفتی ساینوپک چین به کاهش هزینه های سرمایه ای مجبورشد

به گزارش رویترز، ساینوپک روز یکشنبه با انشتار بیانیه ای اعلام کرد که قصد دارد امسال ۱۴۳.۴ میلیارد یوان (۲۰.۲۱ میلیارد دلار) از جمله ۶۱.۱ میلیارد یوان برای کارهای اکتشافی با تمرکز بر یک میدان نفتی در شمال غربی چین و ساخت و ساز در دو میدان گازی در جنوب غربی این کشور هزینه کند.

هریک دلار آمریکا معادل ۷.۰۹۴۲ یوان چین است.

براساس بیانیه ساینوپک منتشر شده در روز یکشنبه بورس شانگهای ، کاهش هزینه ها در واحدهای پالایش شرکت متمرکز خواهد شد و این کاهش در مقایسه با هزینه های سال ۲۰۱۹ که ۲۲.۴ میلیارد یوان بود به ۹ میلیارد یوان می رسد.

شرکت ساینوپک در بخش فروش شاهد کاهش ۷.۶ میلیارد یوانی خواهد بود در حالی که مخارج سرمایه ای آن برای بخش پتروشیمی از ۹.۹ میلیارد یوان به ۳۲.۳ میلیارد یوان افزایش می یابد.

در این بیانیه آمده است که به دلیل شیوع ویروس کرونا ساینوپک مجبور شده تا برنامه های تولیدی و بهره برداری خود را برای سال ۲۰۲۰ مطابق با رویکرد بازار تنظیم و تعدیل کند.

این شرکت چینی در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۸۴.۲۲ میلیون بشکه نفت خام تولید کرد که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ میلادی ۱.۵٪ کاهش داشته است .

ساینوپک همچنین در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۰۴۸ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تولید کرده که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ میلادی ۷.۲ درصد رشد داشته است.

شرکت چینی از کاهش ۸.۷ درصدی سود خالص در سال گذشته به دلیل کوچک شدن حاشیه های شرایط پالایش همزمان با افزایش ظرفیت و کاهش تقاضای سوخت خبر داد.

سود خالص سال گذشته ساینوپک۵۷.۵۹ میلیارد یوان بوده که درمقایسه با سود ۶۳.۰۸۹ میلیارد یوان در سال ۲۰۱۸ کاهش داشته اما در مقایسه با سود ۵۱.۱۱۹ میلیارد یوان در سال ۲۰۱۷ افزایش داشته است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید