تهران
کد خبر:64118
پ

«روسنفت» در ۳ ماه سوم ۲۰۲۰ زیان‌ده شد

شرکت روسنفت روسیه اعلام کرد که در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی متضرر شده و تنها تمدید بازخریدها از سهام این شرکت حمایت کرده است. به نقل از شانا، شرکت روسنفت روسیه روز جمعه (۲۳ آبان‌ماه) اعلام کرد که زیان ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و ضعف روبل سبب شده است که این شرکت بزرگ […]

شرکت روسنفت روسیه اعلام کرد که در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی متضرر شده و تنها تمدید بازخریدها از سهام این شرکت حمایت کرده است.

«روسنفت» در ۳ ماه سوم ۲۰۲۰ زیان‌ده شد

به نقل از شانا، شرکت روسنفت روسیه روز جمعه (۲۳ آبان‌ماه) اعلام کرد که زیان ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و ضعف روبل سبب شده است که این شرکت بزرگ انرژی در سه ماه سوم سال جاری میلادی ۶۴ میلیارد روبل (۸۲۷ میلیون دلار) زیان خالص داشته باشد.

این در حالی است که برنامه‌های تمدید بازخرید سهام این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۱، که در کنفرانسی تلفنی با سرمایه‌گذاران اعلام شد، به سهام روسنفت کمک کرد تا زیان‌های پیشین خود را جبران کند.

روسنفت –  دومین تولیدکننده بزرگ نفت دنیا پس از سعودی آرامکو از نظر مقدار تولید – مجبور شده است که تولید خود را بر اساس توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) کاهش دهد، هدف از این کاهش تولید کمک به ثبات بازار نفت است.

تولید نفت و میعانات گازی این شرکت در ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر ۳.۲ درصد نسبت به سه ماه قبل کاهش یافت و به سه میلیون و ۹۱۰ هزار بشکه در روز رسید.

این شرکت همچنین مجبور بوده است با بحران کرونا مقابله کند، دفاتر روسنفت تنها ۳۰ ساعت در هفته فعال بوده‌ و هزینه‌های مربوط به همه‌گیری کرونا در ۹ ماه اول سال جاری به ۵ میلیون روبل (۶۵ میلیون دلار) رسیده است.

ارزش سهام روسنفت نیز ۰.۳ درصد کاهش یافته است.

ایگور سچین، مدیرعامل روسنفت که از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است، مخالف کاهش تولید همسو با توافق اوپک ‌پلاس بود، این در حالی است که به دستور پوتین که خواهان همکاری سیاسی عمیق با خاورمیانه است، مجبور به قبول این قرارداد شد.

روسنفت اعلام کرد که در سه ماه سوم ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت از بازارهای جهانی خریداری کرده تا بتواند به تعهدها خود در دوره کاهش تولید عمل کند، این رقم ۳۵ درصد بیشتر از سه ماهه دوم است.

منبع
 بازار 
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید