تهران
کد خبر:62681
پ

نگرانی توکیو از نمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی۲۰۲۱

وزیر دفاع ژاپن در واکنش به نمایش موشک جدید از سوی کره شمالی، آنرا چالشی جدید برای جامعه جهانی خواند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ، به دنبال نمایش یک موشک بالستیک قاره پیما از سوی کره شمالی در رژه نظامی در روزهای گذشته، وزیر دفاع ژاپن واکنش نشان داد. به نوشته خبرگزاری «کیودو» «نابو […]

وزیر دفاع ژاپن در واکنش به نمایش موشک جدید از سوی کره شمالی، آنرا چالشی جدید برای جامعه جهانی خواند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ، به دنبال نمایش یک موشک بالستیک قاره پیما از سوی کره شمالی در رژه نظامی در روزهای گذشته، وزیر دفاع ژاپن واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «کیودو» «نابو کیشی» وزیر دفاع ژاپن سه شنبه (۹۹٫۷٫۲۲) در نشست خبری گفت: «کره شمالی … دائماً توانایی های تهاجمی خود را تقویت می‌کند. این یک چالش جدید برای جامعه جهانی است.»

ژاپن گفت که تلاش‌ها برای اجرای تحریم‌ها علیه کره شمالی را تقویت می‌کند. در همین زمینه وزارت دفاع ژاپن از آغاز عملیات تجسسی نیروی دریایی کانادا در اطراف ژاپن در روزهای گذشته خبر داد و اعلام کرد که این اقدام برای ممانعت از انتقال غیرقانونی بار از یک کشتی به کشتی دیگر است. نیروی دریایی کانادا قصد دارد به همین منظور گشت‌های هوایی و دریایی را از اوائل ماه نوامبر (آبان) تا دسامبر (آذر) در منطقه برگزار کند.

کره شمالی در رژه بزرگ نظامی خود که شنبه بعد از ظهر (۹۹٫۷٫۱۹) به وقت تهران برگزار شد، یک نوع موشک بالستیک قاره پیمای جدید متحرک به نمایش گذاشت که به گفته کارشناسان بزرگ‌تر از نمونه‌های قبلی است. ارتش کره شمالی در این رژه چهار تیر از این موشک قاره پیمای جدید را در حالی به نمایش گذاشت که بیشتر دولت این کشور نیز به وجود آن اشاره کرده بود. این موشک‌ها در رژه امروز سوار بر خودروی حامل موشک « ۱۱- اکسل» به نمایش گذاشته شدند.

موشک قاره پیمای جدید به نظر بزرگتراز موشک «هواسونگ-۱۵» است که نوامبر سال ۲۰۱۷ آزمایش شد. آزمایش آن موشک در آن برهه موجب اظهار نظر کارشناسان مبنی به در برد کامل بودن قاره آمریکا از سوی موشک هواسونگ-۱۵ شد.
منبع: دانشجو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید