دولت بودجه بنزین نوروزی را برای حمایت از تولید کنندگان و کسبه خرد هزینه کند
عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد گفت: مردم انتظار دارند که دولت در شرایط خاص کنار آنها باشد و وقتی شرایط ویژه‌ای پیش می‌آید چتر حمایتی دولت را حس کنند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا شاهد رکود در بازار هستیم که این مسئله تولید کنندگان به ویژه تولید کنندگان خرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و دولت باید از آنها حمایت کند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: علاوه بر این کسبه خرد و کسانی که روزمزد هستند همانند کارگران ساختمانی و دستفروشان از این وضعیت آسیب بیشتری می‌بینند، چرا که کسانی که روزمزد هستند هر چه در طول روز کسب می‌کنند به سر سفره‌شان می‌برند حال در این چند روز و چند هفته امکان کاسبی آنها وجود ندارد و به خاطر شرایط خاص پیش آمده از کاسبی این دستفروشان جلوگیری می‌شود که البته از نظر بهداشتی کار درستی است اما باید از دستفروشان حمایت شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: دولت به هر نحوی که می‌تواند باید از بخش تولید و کسبه خرد و روزمزدها حمایت کند چه از طریق بسته‌های حمایت چه از طریق بخشودگی مالیاتی و غیره و چه از نظر اعطای وام‌های بلاعوض و کم بهره باید از کارگران روزمزد و دستفروشان و تولید کنندگان خرد حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

وی افزود: دولت می‌تواند بودجه‌ای را که قرار بود برای سهمیه بنزین نوروزی هزینه شود را در جهت حمایت از تولید کنندگان و کارگران روزمزد و کسبه خرد هزینه و بسته‌های حمایتی برای آنها از این طریق در نظر بگیرد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولای مجلس اظهار داشت:‌ انصافا مجموعه وزارت بهداشت و شخص وزیر در این چند وقت زحمات زیادی متحمل شدند و همانطور که در استان‌ها استانداران و فرمانداران متولی امر در شرایط خاص پش آمده هستند در سطح کلان باید معاون اول یا شخص رئیس‌جمهور ریاست ستاد مقابله با کرونا را در دست بگیرند.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت تمام هم و غمش باید رسیدگی به بخش درمان باشد نه اینکه دغدغه مربوط به راه‌ها و ترددهای شهری و بین شهری را هم داشته باشد و لازم است تا خود رئیس‌جمهور مسئولیت این ستاد را بر عهده بگیرد.

گودرزی در پایان با اشاره به عدم حضور خود در این روزها در حوزه انتخابیه‌اش گفت: پس از حضورم در راهپیمایی اربعین ریه‌هایم آسیب دید و من فرصت درمان نداشتم و امروز شرایطم به گونه‌ای شده که پزشک به من استراحت مطلق داده و شرایط جسمانی مساعدی ندارم و به همین خاطر در این روزها امکان حضور در حوزه انتخابیه را ندارم و بدین وسیله از مردم حوزه انتخابیه‌ام عذرخواهی می‌کنم.