تهران
کد خبر:54772
پ

دستگیری ۱۶۷۰ نفر در ناآرامی‌های آمریکا

پلیس آمریکا پس از به خشونت کشیده شدن اعتراض‌های ضدنژادپرستی در این کشور در چند روز گذشته، تاکنون ۱۶۷۰ نفر را دستگیر کرده است. شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا بامداد دوشنبه گزارش داد که ده‌ها هزار نفر از مردم این کشور در شهرهای مختلف شنبه‌شب (۱۰٫۳٫۹۹) نیز برای پنجمین شب متوالی به خیابان‌ها آمدند تا به قتل […]

پلیس آمریکا پس از به خشونت کشیده شدن اعتراض‌های ضدنژادپرستی در این کشور در چند روز گذشته، تاکنون ۱۶۷۰ نفر را دستگیر کرده است.

شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا بامداد دوشنبه گزارش داد که ده‌ها هزار نفر از مردم این کشور در شهرهای مختلف شنبه‌شب (۱۰٫۳٫۹۹) نیز برای پنجمین شب متوالی به خیابان‌ها آمدند تا به قتل جوان سیاهپوست به دست پلیس و مرگ دیگر سیاهپوستان در بازداشت پلیس ایالات متحده اعتراض کنند که به خشونت و درگیری با نیروهای امنیتی کشیده شد.

در پی این اعتراض‌های خشونت‌آمیز، دست کم در ۲۵ شهر آمریکا از جمله فیلادلفیا، لس‌آنجلس و مینیاپولیس (جایی که جوان سیاهپوست به قتل رسید) منع آمدوشد اعلام شده است.

به گفته سی‌بی‌اس در شهر نیویورک مردم معترض دو خودروی پلیس را به آتش کشیدند و در فیلادلفیا نیز تظاهرکنندگان به تخریب اموال عمومی و آسیب زدن به تندیس شهردار جنجالی پیشین این شهر، فرانک ریتزو، اقدام کردند.

در مقابل کاخ سفید نیز صبح یکشنبه (۱۱٫۳٫۹۹) تظاهرکنندگان تجمع و اقدام به روشن کردن آتش و شلیک وسایل آتش‌بازی کردند اما همان ساعات اولیه صبح پراکنده شدند.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، از روز پنجشنبه (۸٫۳٫۹۹) تاکنون یکهزار و ۶۶۹ نفر در ۲۲ شهر آمریکا دستگیر شده‌اند و در شهر ایندیاناپولیس نیز در پی تیراندازی سه نفر زخمی شدند که یکی از آن‌ها جان باخت. پیشتر نیز چند نفر از معترضان در شهرهای دیترویت و مینیاپولیس کشته شده بودند.

در پی قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست یک پلیس سفیدپوست، اعتراض‌های گسترده‌ای سراسر آمریکا را فراگرفته است.فلوید هفته گذشته (ششم خرداد) در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به دست یک افسر سفیدپوست به نام «درک شووین» کشته شد. این افسر پلیس جمعه نهم خرداد ماه پس از بازداشت به قتل درجه سه متهم و سپس با وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد.

شهروندان خشمگین آمریکایی با وجود تهدیدهای دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور و هشدارهای مقام‌های ایالتی در اعتراض به نژادپرستی و قتل فلوید سیاهپوست، در چند روز اخیر تظاهرات کردند که در برخی شهرها به صحنه‌های اعتراضی و درگیری با نیروهای امنیتی منجر شد.

منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید