تهران
کد خبر:45819
پ
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: یکی از مسائل خطرناک و هزینه‌بر در صنعت نفت که هرسال میلیاردها تومان در صنعت نفت و گاز از دست می‌رود مربوط به خوردگی تاسیسات است.

جلوگیری از هدررفت میلیاردها تومان با رفع خوردگی تاسیسات نفتی

جعفر توفیقی درباره برنامه رفع خوردگی تاسیسات نفت و گاز اظهار داشت: یکی از مسائل خطرناک و هزینه‌بر در صنعت نفت که هر سال میلیاردها تومان در صنعت نفت و گاز از دست می رود مربوط به خوردگی تاسیسات است. ما در حال حاضر مدیریت خوردگی در صنعت گاز را به عهده داریم و یک […]

جعفر توفیقی درباره برنامه رفع خوردگی تاسیسات نفت و گاز اظهار داشت: یکی از مسائل خطرناک و هزینه‌بر در صنعت نفت که هر سال میلیاردها تومان در صنعت نفت و گاز از دست می رود مربوط به خوردگی تاسیسات است. ما در حال حاضر مدیریت خوردگی در صنعت گاز را به عهده داریم و یک دپارتمان قدرتمند در این زمینه داریم.

وی افزود: ما نرم‌افزار و متدهایی در اختیار داریم که بررسی می‌شود لوله و تجهیزات در چه شرایطی از نظر آب، هوا، دما و فشار  و محیطی به لحاظ خورندگی قرار دارند. اینکه هر لوله و تجهیزی چه زمانی نیاز به تعویض داشته باشد بستگی به شرایط محیطی دارد که مورد به مورد باید بررسی شود تا زمان تعویض مشخص شود.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد: یعنی باید مشخص شود که اگر لوله در معرض آب، نمک و یا گازهای خورنده است چه مدت برای زمان خارج شدن از سرویس مانده است.

وی یادآور شد: این مسئله نیاز به دقت بالایی دارد زیرا  قبل از اینکه انفجار و شکاف رخ داده و متحمل خسارت شویم باید از پیش دستورالعمل بدهیم که لوله در محیط جابجا شود.

توفیقی در ادامه درباره تولید لایسنس در کشور توضیح داد: ماموریت اصلی ما تولید لیسانس و دانش فنی برای فرایندهای مختف است، در حال حاضر لایسنس واحدهای بازیافت گوگرد کاربرد گسترده‌ای دارد، اغلب ذخایر نفت و گاز ما ترکیبات گوگردی دارند و به هیچ وجه نمی‌شود که با این ترکیبات نمی‌توان واحدها را عملیاتی کرد بنابراین واحد بازیابی گوگرد جزء واحدهایی است که در همه پالایشگاه‌ها الزامی است.

وی گفت: تاکنون لایسنس در دست شرکت‌های خارجی بوده اما اکنون در کشور امکان تولید را داریم و در صورتی که بتوانیم اعتماد سایر کشورها بخصوص کشورهای منطقه را جلب کنیم، در قدم بعد می‌توانیم لایسنس را در اختیار کشورهای منطقه هم قرار دهیم .

منبع
ایلنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید