تهران
کد خبر:64504
پ

تعمیق کاهش تولید اوپک پلاس به تعویق می‌افتد

مدیر یکی از پالایشگاه‌های‌ نفت ژاپن پیش‌بینی کرد که اوپک پلاس برنامه تسهیل کاهش تولید نفت خود در ماه ژانویه را به تأخیر بیندازد. به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو، تی سوتومو سوگیموری، رئیس اتحادیه نفت ژاپن (PAJ) روز جمعه (۳۰ آبان‎ماه) در کنفرانسی خبری پیش‌بینی کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش […]

مدیر یکی از پالایشگاه‌های‌ نفت ژاپن پیش‌بینی کرد که اوپک پلاس برنامه تسهیل کاهش تولید نفت خود در ماه ژانویه را به تأخیر بیندازد.

تعمیق کاهش تولید اوپک پلاس به تعویق می‌افتد
به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو، تی سوتومو سوگیموری، رئیس اتحادیه نفت ژاپن (PAJ) روز جمعه (۳۰ آبان‎ماه) در کنفرانسی خبری پیش‌بینی کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) برنامه تسهیل کاهش تولید خود در ماه ژانویه را به تأخیر می‌اندازند و کاهش تولید کنونی این ائتلاف را تمدید می‌کنند، اوپک پلاس اکنون ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز از تولید خود می‌کاهد.
وی اعلام کرد: با توجه به کاهش تقاضای نفت هم‌زمان با موج جدید همه‌گیری ویروس کرونا، احتمال دارد اوپک پلاس محدودیت‌های تولید کنونی خود را پس از ماه ژانویه نیز حفظ کند.
نشست بعدی اوپک و متحدانش ۳۰ نوامبر و یکم دسامبر (دوشنبه و سه‌شنبه ۱۰ و ۱۱ آذرماه) برگزار می‌شود.
توافق کاهش تولید اوپک پلاس در اوایل سال جاری میلادی و برای تلاش به‌منظور مقابله با تأثیر کاهش تقاضای ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان انجام شد.
برخی منابع معتقدند که اعضای این ائتلاف اکنون متمایل هستند برنامه توافق‌شده پیشین برای تسهیل کاهش تولید به مقدار حدود ۲ میلیون بشکه در روز در ماه ژانویه را به تعویق بیندازند.
مدیر پالایشگاه انوس، بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت ژاپن، افزود: به دلیل افزایش اخیر در موارد ابتلا به ویروس کرونا، ممکن است تقاضای بنزین ژاپن در ماه دسامبر و ژانویه بار دیگر کاهش یابد.
انتظار می‌رود تقاضای بنزین ژاپن در ماه نوامبر نسبت به پارسال تنها ۲ درصد کاهش یابد.
سوگیموری گفت: امکان دارد این کاهش تقاضا در ماه دسامبر و ژانویه تا ۹ درصد افزایش یابد.

منبع
خبرگزاری آریا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید