تهران
کد خبر:50322
پ

بار گرانی بنزین بر شانه مترو/ تجهیز خط یک قطار شهری مشهد به ۶۰ واگن دیگر

مدیرعامل قطار شهری مشهد گفت: تا سال ۹۹، ۶۰ واگن دیگر به خط یک قطار شهری این شهر اضافه می‌شود. حمل‌ونقل عمومی برای شهری چون مشهد به‌عنوان دومین کلانشهر مذهبی که ۸ میلیون نفر جمعیت دارد از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه برآن وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) و سایر جاذبه‌های توریستی  موجب شده سالانه افزون […]

مدیرعامل قطار شهری مشهد گفت: تا سال ۹۹، ۶۰ واگن دیگر به خط یک قطار شهری این شهر اضافه می‌شود.

بار گرانی بنزین بر شانه مترو/ تجهیز خط یک به ۶۰ واگن دیگر

حمل‌ونقل عمومی برای شهری چون مشهد به‌عنوان دومین کلانشهر مذهبی که ۸ میلیون نفر جمعیت دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

علاوه برآن وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) و سایر جاذبه‌های توریستی  موجب شده سالانه افزون بر ۲۰ میلیون زائر و مسافر از نقاط مختلف ایران و جهان به این شهر سفر کنند.

شهر مشهد در شمال شرقی  خراسان رضوی روزانه شش میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر جابه‌جا می‌شوند که این میزان طی ۱۰ سال آینده به هفت و نیم میلیون نفر در روز خواهد رسید.

علاوه بر این ها افزایش نرخ بنزین، باعث شده تا واگن‌های مترو جای سوزن انداختن نداشته باشد و مسافران بسیاری مجبورند برای جای ایستادن هم گاه تا نیم ساعت معطل واگن خلوت شوند.

کیانوش کیامرز مدیرعامل قطار شهری مشهد در این باره گفت: علاوه برگرانی بنزین امنیت و سرعت قطار شهری هم می تواند  یکی دیگر از دلایل شلوغی آن باشد.

او با اشاره به شلوغی این روزهای مترو و کمبود واگن در خط یک  ادامه داد: برای افزایش تعداد واگن ها  دو نامه به وزارت کشور زده ایم.

مدیرعامل قطار شهری مشهد گفت: ۱۵۷واگن برای خط سه قطار شهری و  ۶۰ واگن هم برای خط یک در خواست داده ایم.

کیامرز افزود: با اضافه شدن ۶۰ واگن به خط یک قطار شهری تا سال بعد، این خط تجهیز خواهد شد.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید