تهران
کد خبر:51471
پ

انتقاد ظریف از پروپاگاندای درجه سه پمپئو/وزیر نفت یا وزیر امورخارجه

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات مایک پمپئو مبنی بر تداوم فشار حداکثری بر ایران در بحبوحه مبارزه با کرونا، گفت: آدم معتجب می‌ماند که آیا او وزیر خارجه است یا وزیر نفرت. محمدجواد ظریف چهارشنبه شب در توئیتی نوشت: حتی یک بیماری همه‌گیر نمی‌تواند مانع از انتشار پروپاگاندای درجه سه توسط […]

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات مایک پمپئو مبنی بر تداوم فشار حداکثری بر ایران در بحبوحه مبارزه با کرونا، گفت: آدم معتجب می‌ماند که آیا او وزیر خارجه است یا وزیر نفرت.
انتقاد ظریف از پروپاگاندای درجه سه پمپئو
محمدجواد ظریف چهارشنبه شب در توئیتی نوشت: حتی یک بیماری همه‌گیر نمی‌تواند مانع از انتشار پروپاگاندای درجه سه توسط مایک پمپئو شود.
وزیر خارجه کشورمان افزود: آدم معتجب می‌ماند که آیا او وزیر خارجه است یا وزیر نفرت.
ظریف در بخش دیگری از توئیت خود نوشت: او هر چقدر تلاش کند، نمی‌تواند تروریسم اقتصادی، کشتار بی‌گناهان، اخلال در مبارزه جهانی علیه کووید-۱۹ و جنگ‌طلبی ننگین خود را کتمان کند.
وزیر خارجه آمریکا در حالی که سازمان‌های بین المللی و کشور‌های مختلف بر لزوم همکاری با ایران در مهار کرونا تأکید دارند، چهارشنبه شب گفت که فشار حداکثری بر ایران ادامه می‌یابد.
با وجود ادعا‌های آمریکا مبنی بر تحریم نبودن دارو، تحریم‌های غیرانسانی آمریکا مانع دسترسی کشورمان به دارو و اقلام بهداشتی برای بهبود مبتلایان و پیشگیری با ویروس کرونا شده است.
به همین منظور حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به همتایان خود، آن‌ها را از ایجاد مانع شدید تحریم‌های آمریکا بر تلاش‌های ایران در مبارزه با ویروس کرونا آگاه کرد و از آن‌ها خواست که رعایت این تحریم‌ها را کنار بگذارند.
ظریف نیز در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد تأکید کرد که این نهاد جهانی و کشور‌های عضو به تحریم‌های غیرانسانی ایالات متحده علیه ایران توجه نکنند و در ادامه خواست که تحریم‌ها برداشته شود.
رئیس دستگاه دیپلماسی خارجی کشورمان در ادامه خاطر نشان کرد: در حالی که کووید-۱۹ در حال تحمیل خسارات گسترده و سنگین به ایران است، باید در نظر داشته باشیم که ویروس‌ها بین ما تمایزی قائل نمی‌شوند. ما انسان‌ها نیز نباید در مبارزه با ویروس‌ها تبعیض آمیز رفتار کنیم.
منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید