تهران
کد خبر:58682
پ

اعتراف مبهم ترامپ در ابتلا به کرونا

رئیس جمهوری آمریکا در حالیکه از اثربخشی هیدروکسی کلروکین برای درمان مراحل ابتدایی کرونا دفاع می‌کرد، گفت: من برای ۱۴ روز این دارو را استفاده کردم و اکنون اینجا ایستاده‌ام. دونالد ترامپ عصر سه‌شنبه (۹۹٫۶٫۷) در نشست خبری روزانه خود که این روزها به خاطر تعطیل شدن گردهمایی‌های انتخاباتی وی از سر گرفته شده است، […]


رئیس جمهوری آمریکا در حالیکه از اثربخشی هیدروکسی کلروکین برای درمان مراحل ابتدایی کرونا دفاع می‌کرد، گفت: من برای ۱۴ روز این دارو را استفاده کردم و اکنون اینجا ایستاده‌ام.

دونالد ترامپ عصر سه‌شنبه (۹۹٫۶٫۷) در نشست خبری روزانه خود که این روزها به خاطر تعطیل شدن گردهمایی‌های انتخاباتی وی از سر گرفته شده است، درباره مصرف داروی هیدورکسی کلروکین اظهار کرد: افرادی زیادی اعم از پزشکان مصرف داروی هیدروکسی کلروکین را برای درمان کووید-۱۹ توصیه کردند.

وی ادامه داد: برخی هم آن را به همراه زینک یا آزیتروماسین تجویز می‌کنند که در بسیاری موارد جواب داده است. من هم آن را به مدت ۱۴ روز مصرف کردم و اکنون این جا هستم.

رئیس جمهوری آمریکا مشخص نکرد دلیل مصرف این داروها به مدت ۱۴ روز، ابتلای وی به کرونا بوده است یا خیر.

ترامپ مصرف این داروی ضد مالاریا را برای مردم ایمن و بدون عارضه توصیف کرد و گفت من به هیچ وجه مشکلی با آن نداشتم. من درباره هیدروکسی بسیار خوانده‌ام، ممکن است بعضی‌ها جواب بگیرند و برخی نگیرند اما من بر اساس اطلاعات خودم و مقالات زیادی که خوانده‌ام، فکر می‌کنم این دارو اثرات بسیار خوبی در مراحل ابتدایی دارد.

وی منتقدان تجویز این دارو از سوی خود را سیاسی دانست و گفت: هرگاه من نسبت به مساله‌ای توصیه می‌کنم، آنها می‌گویند از آن استفاده نکنید.

آمریکا تا کنون با شناسایی بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مبتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۱۵۱ هزار جان باخته ناشی از این بیماری، رتبه نخست آسیب از ویروس کرونا را به خود اختصاص داده است.

تغییر سیستم مهاجرتی و کاهش قیمت دارو

رئیس جمهوری آمریکا درباره قانون موسوم به داکا که مربوط به مهاجرانی است که از کودکی در آمریکا بوده‌اند هم گفت: ما در این باره با افراد زیادی در تعامل هستیم. همچنین ما در حال کار بر روی لایحه مهاجرتی هستیم که سیستمی مبتنی بر شایستگی است.

ترامپ افزود: به عنوان رئیس جمهوری این توانایی را دارم که لایحه‌ای درباره سیستم مهاجرتی و درمانی کشور ارائه دهم. سه روز گذشته ما کار فوق‌العاده‌ای در کاهش قیمت دارو انجام دادیم که می‌تواند تا ۵۰ درصد باشد.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها یک عدد قرص را حدود ۱۰ سنت خریداری می‌کنند اما در آمریکا می‌بایست ۲ دلار پرداخت می‌کردند. این مساله باعث می‌شد تا خیلی از افراد داروهای خود را از کانادا تهیه کنند در حالیکه از نظر کیفیت و امکانات داروسازی، آمریکا کمبودی ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد: پس از ۵۱ سال، در سال گذشته قیمت دارو کاهش یافت. از این رو، آنچه را که من هفته گذشته امضا کردم باعث کاهش ۵۰ درصدی و حتی بیشتر قیمت دارو خواهد شد.
منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید