تهران
کد خبر:57323
پ

اخراج ۸۶۰۰ نفر در صنعت نفت آمریکا طی ماه میلادی گذشته

  گرچه روند از دست رفتن مشاغل در آمریکا در حال حاضر آهسته شده ولی تحلیل‌گران صنعتی همچنان نگران اخراج های بیشتر هستند چون آمار ابتلا به ویروس کرونا در بسیاری از ایالت‌های آمریکا بالا رفته و احتمالاً باعث کاهش تقاضا برای نفت خام می شود.  به نقل از هوستون کرونیکل، گزارش جدید انجمن تجهیزات […]

 

اخراج 8600 نفر در صنعت نفت آمریکا طی ماه میلادی گذشته

گرچه روند از دست رفتن مشاغل در آمریکا در حال حاضر آهسته شده ولی تحلیل‌گران صنعتی همچنان نگران اخراج های بیشتر هستند چون آمار ابتلا به ویروس کرونا در بسیاری از ایالت‌های آمریکا بالا رفته و احتمالاً باعث کاهش تقاضا برای نفت خام می شود.

 به نقل از هوستون کرونیکل، گزارش جدید انجمن تجهیزات و خدمات نفتی مستقر در شهر هوستون در ایالت تگزاس آمریکا نشان می دهد شرکت های خدمات میادین نفتی که هنوز هم تحت تاثیر قیمت پایین نفت قرار دارند، ۸۶۰۰ نفر را در ماه ژوئن اخراج کردند.

این بخش ۶۷۰۵۰۰ نفر را در ماه ژوئن در سراسر آمریکا استخدام کرد که شامل کارگران بخش حفاری، شکست هیدرولیکی و سازندگان تجهیزات می شد. این بخش ۱۱۶ هزار شغل را از ماه ژوئن ۲۰۱۹ از دست داده است.

تعطیلی های اعمال شده جهت مهار گسترش همه گیری ویروس کرونا تقاضای جهانی برای نفت را پایین آورد و باعث سقوط قیمت نفت در ماه های مارس و آوریل شد. از دست رفتن مشاغل در بخش خدمات در آوریل به اوج خود رسید و ۵۹۶۶۶ نفر شغل خود را در این ماه از دست دادند.

گرچه روند از دست رفتن مشاغل در حال حاضر آهسته شده ولی تحلیل‌گران صنعتی همچنان نگران اخراج های بیشتر هستند چون آمار ابتلا به ویروس کرونا در بسیاری از ایالت‌های آمریکا بالا رفته و احتمالاً باعث کاهش تقاضا برای نفت خام می شود.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا تا ۴۰ دلار در هر بشکه افزایش یافته است ولی بسیاری از تولیدکنندگان داخلی به نفت حدود ۵۵ دلار نیاز دارند تا برایشان سوددهی داشته باشد.

بخش خدمات میادین نفتی در بهترین حالت ۹۴۱۷۹۶ نفر را در ۲۰۱۴ در آمریکا استخدام کرده بود یعنی پس از آنکه سقوط قیمت نفت باعث یک رکود دو ساله در آمریکا شد و یک سوم مشاغل در بخش خدمات میادین نفتی را از بین برد.

منبع
تسنیم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید